Ofte stilte spørsmål og svar 

Her har vi samlet noen vanlige spørsmål. Lurer du på noe mer, så ta gjerne kontakt med oss på e-post rettsdata@rettsdata.no.

Innlogging

Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Her er noen generelle tips som kan gjøre innloggingen enklere.

Gjenoppfrisk siden
Trykk CTRL+F5. Dette laster inn siden på nytt slik at du får de siste oppdateringene.


Slett midlertidige filer
Trykk CTRL+SHIFT+DELETE. Her kan du velge å slette filer og informasjonskapsler som er lagret på din maskin og som kan gjøre at du ikke får de siste oppdateringene.


Oppgrader nettleser
Eldre nettlesere støtter ikke funksjonalitet i nyere programvare. Vi anbefaler derfor å bruke ny versjon av nettleseren din.


Vi støtter nyere versjoner av alle vanlige nettlesere, som for eksempel:
Internet Explorer 11
Chrome
Firefox
Opera
Safari
Edge

Hvordan kan jeg bytte eller hente mitt passord?
Hvordan får jeg logget ut?

Prøv å slette informasjonskaplser (cookies) i din nettleser. Dette gjør du på følgende måte: PC: trykk Ctrl + Shift + Delete og slett informasjonskapsler og nettsteddata. Mac: Velg logg og deretter tøm logg i Safari programmet.

Kurs

Hvordan kan jeg få opplæring i bruk av Rettsdata?

Vi gir deg tips og råd om hvordan du får en best mulig brukeropplevelse av Rettsdata. Vi tilbyr også en kort innføring over telefon, eller kommer gjerne på besøk ved behov for kurs. Kursene er gratis. Kontakt oss for å avtale tid og sted.

Studenttilgang

Hvordan får jeg som student tilgang til Rettsdata?

Vi tilbyr studenter ved universiteter og høyskoler gratis tilgang til Rettsdata i studietiden. Tilgang forutsetter at du har en Feide-bruker. Logg inn med din Feide-bruker her.

Hvorfor får jeg ikke logget inn med Feide?

Dersom du tidligere har registrert en studentbruker, prøv å logge ut før du benytter Feide-innlogging. Dersom du har huket av «husk meg» ved forrige innlogging, logg ut av Rettsdata, før du logger deg på med din nye Feide-bruker.