Markedsføringsloven med kommentarer 2019

med kommentarer

Forfattere: Tore Lunde , Terje Lundby Michaelsen

Markedsføringsloven med kommentarer inneholder omfattende merknader til og analyser av markedsføringslovens bestemmelser. Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig handelspraksis, herunder villedende og aggressiv markedsføring.

Andre sentrale regler gjelder vern mot urimelig handelspraksis overfor barn og kontroll med urimelige avtalevilkår. I tillegg inneholder loven bestemmelser om næringsdrivendes opptreden overfor hverandre. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet.

Markedsføringsloven med kommentarer foreligger nå i tredje utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen siden forrige utgave. Boken er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis.

 

Er du Rettsdata-bruker, les boken her

eller registrer din e-post og prøv Rettsdata i 2 dager.

Gratis prøvetilgang

Markedsføringsl M Komm Forside